transp

Registrace na FISHBLOG.cz  Poslat zapomenuté heslo

1. liga LRU feeder 2014 - Lužnice, Nový Dvůr

1. Kolo liga feeder 2014 - Nový Dvůr - Lužnice

Spatně se mě píše o prvním ligovém závodě špatně, ale co s tím?
Nic.
Napsat to musím.
Do nové sezóny závodního feederu vstupujeme posíleni o Jirku "Kódu" Kodýdka , který se v lonském roce vrátil k závodnímu lovu.
Jak se nám bude dařit?
To ví jen pánbůh.
Moje letošní výsledky, ale i lonské nestáli za nic a tak doufám, že to na Lužnici zlomím.
Třetí náš kůn Petr Funda se pomalu dostává z osobní krize a je na něm vidět, že ho to zase začíná bavit. A to je dobře, bez toho to nejde.
A ještě jedna novinky oproti lonskému ročníku je ta, že do ligy postoupili i naši kolegové takzvaní Barbusáci.
Kluci nastupují v sestavě Jarda Buriánek, Lukáš Kořínek a nenápadně vystrkující "růžky" Petr Reichert. Jeho letošní výsledky napovídají, že by se mohl pomalinku tlačit do první desítky žebříčku .
Takže celá naše komanda míří na jih na řeku Lužnici. Většina jede už v pátek ráno. Já jako obvykle až po 17 hodině, tedy po "zavíračce".
Když dorážím večer po osmé hodině na louku u Lužnice je celá komanda pohromadě, na grilu se dělají klobásky a podobné pochutiny. To už stojí i náš nový "bivak" na který jsme se složili, aby jsme při závodních výletech přežili i nepřízen počasí.
Hodilo se to hned v pátek večer, když pršelo a na návštěvu přišel tým Zdenka "Numena" Nováka a Davaprd. Vešlo se nás tam dvanáct :-), popíjelo se pivínko, rumeček a tak nálada byla velmi dobrá.
Někomu ta dobrá nálada vydržela i po nedělním konci.
My to bohužel nebyli.
Ale Zdenda Numen vybojoval třetí místo, když v přímém souboji porazil i Martina Matáka a tím se nemůže jen tak někdo pochlubit. Ale to hodně předbíhám.
Sobotní rána jsou všechna stejná. Míchá se krmení, rozděluje "živá" tak, aby se po rozlosování mohlo hned vyrazit na místa.
My to ráno měli o trochu příjemnější, protože Kóda uvařil hrnec výborné gulášovky po které se jen zaprášilo.
Je již téměř tradicí, že se celá výbava musí na vylosovaná místa nanosit. Takže radost těch, co vylosují sektory A, B , C je očividná.
Já mám tedy to štěstí, že se mého trakaře vždy ujme ochotný spolubojovník a věci mě na místo odveze.
Tentokrát to byla slušná dálka.
Los mě určil F2. Forhondový sektor a téměř antiforhont nevěštil pro mě nic dobrého. Na jména radši moc nekoukám, jenom registruji Martina Matáka na F9 a kolegu a kamaráda z Jardu Burkyho, který se posadil vedle mě po pravici na F1.
Krmení míchám stejné, jako krmení v lonském roce, kde mě to fungovalo na jedničku. I Kóda se nechal přesvědčit a má úplně stejné krmení, jako já a jde chytat na D7.
Petr Funda míchá své osvědčené směsi a vylosoval A9.
Je dobré, že na přesun věcí je poměrně hodně času, což oceníme my starší.
Ale je tu začátek.
Při hlavním krmení tam hodím asi pět-šest větších krmítek.
Začíná se chytat a vidím, že Burky vedle mě už tahá rybu. Za chvíli druhou. Já zatím nic. Ale asi po půl hodině se i mě to začíná rozjíždět a jednu chvíli tahám ryby na hod. Sice malý, ale bez velkých přestávek.
A přesto že po třech a půl hodinách dostávám do podběráku velmi slušného kapra, nejsem si jistý výsledkem. Vůbec nemám přehled, jak se chytalo na horních číslech sektoru.
Je konec.
Svoji váhu odhaduji na deset - dvanáct kilo.
Moc jsem se neseknul a vážím 12 730 gr., což stačí na slušnou čtyřku.
Horší zprávy mě nosí náš "břeh" Patrik od Kódi. Trápí se, moc nechytá a končí se sektorovou desítkou.
Petr Fundák chytá spolehlivě a svůj standart dokáže téměř vždy obhájit. Dělal pětku.
Kóda je večer hodně kyselej.
Naši kolegové "Barbusáci" začapali dost dobře. Zejména Petr Reichert s Lukášem Kořenem. Oba dělali za tři a to je při ligovém debutu velmi slušné. Jarda Burky chytající vedle mě dělal osmičku.
Večer jdu brzy spát. Mám toho plný brejle.
Ráno v půl šesté jsou kluci už v pohotovosti. Já, protože má krmení před míchané z večera ještě chvilku poležím.
Ale to už do míchávám krmení, tahám Kódu s auta (zatím marně) a jdeme losovat. Petr si opět tahá koš číslo jedna a jde na B3, Kódovi tahám luxusní F7 a sobě číslo, kde to je úplně jedno C5.
Tentokrát to mám kousek od auta. Přesto mě Patrik odveze trakař na místo. Vyložím věci a nabízím Kódovi vozejk, aby to nemusel tahat přes celou trat na F7 růčo.
Taktiku mám stejnou, jako v sobotu.
Chvíli po začátku vytáhnu tři skaláky a mám přestávku. Ryby mě nekoušou, tak jako v sobotu. Přesto záběry mám. Horší, že každý druhý záběr (krmítko) končí ve vázce. Sice se mě daří krmítko vyklepat, ale rybu vytáhnu, tak jednu ze tří.
Asi v půlce závodu se stalo, co se stát nemělo.
Taková blbost.
Jak nůžky dokážou ovlivnit závod.
Co se stalo?
Měním forpas a vidím, že na prstech mě visí chcíplá patentka, chci ji oklepnout a s oklepnutím odletí nejen chcíplá patentka, ale i nůžky. Kam jinam, než na dno Lužnice.
Hrabu se v tašce, bedně, ale další nůžky nemám.
Najdu alespon zubatý nůž, kterým otevírám plechovky a dělám s ním podobná zvěrstva. Aby toho nebylo málo rozpadli se mě i nůžky na žížaly, když mě z nich vypadla ta středová osička.
Od té doby byla výměna forpasu "radostí", když tupým zubatým nožem se snažím odříznout těsně u smyčky zamotaný forpásek.
A to už se mě "dařilo" úplně všechno.
Tahám skaláka a těsně u podběráku mě padá.
Spadnul, spadnul to se stává, ale háček se mě zasekává do podběráku. Ne do sítky odkud by šel lehce vyndat, ale té tkaniny po okraji.
Zuřím a ten podělanej háček tam drží, jak pověstná helvétská víra.
Vzteky ho urvu, abych osvobodil podběrák a prut hodím na zem.
Beru druhé "mediumko" a prásk, krmítko letí a letí.
Jeden prut bez forpasu, druhý utržený. Došla řada na hejvíčka. Ovšem tam mám čtrnáctku dole a to ryby nechtějí.
"Rychle" dávám nový forpas na mediumko a záběry se vracejí, ale aby toho nebylo málo nemůžu poměrně poctivé záběry trefit.
Snad osm - deset záběrů za sebou netrefím.
Proč?
Dodnes to nevím.
Stejný problém má i Jarda Kameník, co chytá po mé levici.
Na druhou stranu je radost sledovat, co předvádí po mé pravici Jakub Cabi Sabata.
Chytá na 70 metrech a má nejen okamžitě záběry, ale tahá i větší ryby.
Před závodem bych se vsadil, že to nedokáže s té dálky odchytat. Ze bude pomalý.
Nebyl. Předvedl dokonalý koncert a zaslouženě vyhrál nejen náš sektor, ale i celý závod.
Ze byli poslední dvě hodiny závodu pro mě utrpením ani nebudu psát.
Stejně, jako to že zkoušet trhat žížaly rukama, taky moc nejde a ukousnout forpas zubama, když máte v hubě pár posledních mohykánů už nejde vůbec.
Ani nejdu s váhou a rezignovaně čekám, jestli tam nebude alespon jeden podobný zoufalec, jako já.
Nebyl.
Končím s desítkou.
Kóda na F7 nakonec vybojoval šestku a stejně tak i Fundák.
Barbusáci se trochu pohoršili. Teda až na Petra. Ten předvedl super výkon a v mém sektoru dělal dvojku. Moc hezký výsledek.
Lukáš měl drobné "potyčky" s Kódou, ale neznám podrobnosti a dělal sedm. Burkymu se moc nedařilo a dělal devítku.
První kolo skončilo pro nás fiaskem.
Snad jediná útěcha může být to, že hůř už to opravdu nejde.
Barbusáci jsou po prvním kole na devátém místě a to je slušné.
Na závěr se sluší poděkovat Patrikovi Velemu, který nám obětavě dělal "břeh" a zejména mě hodně pomohl s věcmi.

27.05.2014 16:51 | Kaprňák feeder team | Petr Havlíček | Přečteno: 1336x

Diskuze:

Před přidáním příspěvku se musíš přihlásit.

jiřina | 28.05.2014 08:50:16

Krásně napsaný,škoda že ten výsledek nebyl nejlepší :-(
Ale příště to klucí určitě napravíte.
A Petr Reichert je kujon a moc mu přeju aby takovéto výsledky udržel a trochu je i vylepšil!!